Norconsult Fältgeoteknik får fortsatt förtroende av Bane Nor

27.juni 2019

I veckan vann Norconsult Fältgeoteknik ett nytt nationellt ramavtal med Bane Nor, myndigheten som ansvarar för all järnvägsinfrastruktur i Norge. Avtalet sträcker sig över två år med chans till förlängning och omfattar avrop på fältgeotekniska tjänster.

Norconsult Fältgeoteknik får fortsatt förtroende av Bane Nor
Teamchef Daniel Johansson vid kontraktsskrivning med Bane Nor

Norconsult Fältgeoteknik har tidigare arbetat med Norska järnvägsjätten i flera projekt, och teamchef Daniel Johanson ser mycket positivt på det fortsatta förtroendet.

- Att vi vunnit ett nationellt ramavtal kommer att generera många uppdrag inom flera divisioner inom Bane Nor och i hela Norge, säger Daniel. Vi kommer att genomföra fältgeotekniska undersökningar på land och till sjöss där vi tar fram underlag inför projektering och tar reda på förutsättingarna i grunden, fortsätter han.

Förutom det uppskattade samarbetet med Bane Nor kommer Norconsult Fältgeoteknik även att arbeta sida vid sida med kollegorna från Norconsult AS, där geotekniker och labratoriepersonal anlitas som underkonsulter.

Profilbild för Daniel Johansson
Daniel Johansson