Linda blir medarbetare nr 100 i Stockholm

24.april 2019

I juni välkomnar Norconsult i Stockholm sin 100:e medarbetare Linda Oldenbo, landskapsarkitekt som återvänder hem från äventyr i Kalifornien.

Linda blir medarbetare nr 100 i Stockholm

Linda Oldenbo är en erfaren landskapsarkitekt som varit verksam sen år 2000. Sedan tre år tillbaka bor hon med sin familj i Kalifornien. Nu flyttar de hem till Sverige och Linda kommer till oss.

- Det som lockade mig till Norconsult är spetskunnande inom hållbarhet som finns i företaget, ett ämne jag brinner för, säger Linda. Att Norconsult är ett teknikföretag ser jag också som en stor fördel där flera kompetenser samlas in house, fortsätter hon.

Linda kommer närmast från Liljewall Arkitekter i Göteborg, där hon främst varit verksam som gestaltande och projekteterande landskapsarkitekt i miljöer som skolgårdar, torg och bostadsområden. Hon har också jobbat med infrastrukturprojekt i tidiga skeden samt detaljplaneutredningar i stadsbyggnadsprojekt. Innan tiden på Liljewall arkitekter så har Linda jobbat på COWI, Järfälla kommun samt haft egen verksamhet.

- Vi väldigt glada över att Linda börjar hos oss med den breda kompetens som hon har, säger Teamchef Elisabeth Tornberg. Lindas profil är precis den pusselbit som vi saknar och vi ser stort fram emot när hon börjar i juni, fortsätter hon

Profilbild för Elisabeth Tornberg
Elisabeth Tornberg